De perfecte trap voor 50-plussers

Traprenovatie valt of staat met persoonlijke behoeften en smaak. Dat weten wij als geen ander. De mogelijkheden zijn eindeloos en daarom zit er altijd wel een perfecte trap voor je bij. Wanneer je wat ouder wordt, komen er specifiekere wensen bij je trap kijken. Je wilt misschien een trap die iets veiliger is, wat we erg begrijpen. In dit artikel vertellen we wat de perfecte trap voor 50-plussers is. 

Een esthetische & veilig trap voor 50-plussers

Natuurlijk wil je een praktische én mooie trap, maar vergeet niet dat veiligheid ook een belangrijk onderdeel is. Een gladde trap is een gevaar, zeker voor 50-plussers. Daarom is het verstandig te zoeken naar een duurzame oplossing die ervoor zorgt dat je voor een langere tijd kunt genieten van een trap die niet alleen mooi is, maar ook veilig. Wolfs Traprenovatie rust haar trappen standaard uit met een antislip-toplaag. Dat maakt glijpartijen een stuk minder waarschijnlijk.

Wil je nog wat extra veiligheid toevoegen? Kies dan voor trapverlichting. Wij plaatsen speciale LED-verlichting in je traptreden met bewegingssensoren, wat er niet alleen erg chique uit ziet, maar ook nog eens super veilig is. Vergeet vooral ook je trapleuning niet, deze geeft houvast en steun op de momenten dat je onverhoopt toch een misstap maakt.

Leef gezond

Je wilt natuurlijk zo lang mogelijk gezond en fit blijven. Daarbij is gezond leven, gezond eten en goed bewegen van levensbelang. Wist je dat traplopen ook nog eens heel erg gezond is? In een kwartier traplopen verbrand je net zoveel calorieën als met een half uur joggen. Wist je dat je tijdens het beklimmen van de trap 200 spieren gebruikt? Traplopen voel je vooral in je billen en kuiten, maar ook je biceps en triceps worden aan het werk gezet. Je zult vast wel merken dat je een beetje moet hijgen van het traplopen, dat komt omdat je hardslag omhoog gaat. En dat zorgt er weer voor dat je conditie beter wordt en je vetmassa afneemt. Hierbij is het wel belangrijk dat je de juiste houding hebt en je allebei je benen evenveel belast. Land bij het traplopen altijd op de bal van je voet en houd je schouders ontspannen omlaag.